Inovativnost v šoli

 

 

 

 

Do inovativnih pristopov in inovacij največkrat prihaja med pripravo na pouk, kjer se sproti izražajo potrebe pri predvideni obravnavi in razumevanju pojmov, s katerimi se bodo pri urah pouka tako v razredu kot na terenu srečali slepi ali slabovidni učenci.

Za slepe je potrebno poiskati, narediti ali kako drugače prikazati nadomestno informacijo za slikovni in grafični material. To so lahko taktilne slike, grafikoni, prilagojeni tipni zaznavi, tipni modeli, tipne karte, načrti ali programirana in vsebinsko opremljena zvočno – tipna slika.

Modeli in makete, ki so prilagojeni otipu

Piramida kdalsdlsakl     

Piramida                       Presek skozi rudnik

Nazornost

 

Dejstvo je, da je praktičnega dela pri pouku vse premalo. Primanjkuje predvsem nazornosti. Res, preveč je verbalizma in neselektivne uporabe grafičnega gradiva. Uspešen pouk mora temeljiti tudi na praktičnih oblikah dela.

Primer: delo z zgodovinskim virom, demonstracija replike, uporaba medijev, delo v muzeju, ekskurzija, delavnice, priprava razstav, igra vlog in druge oblike, kjer je učenec tudi subjekt in s tem veliko bolj motiviran za delo. 

Učitelj v prepričanju češ, da ima premalo časa hiti z obravnavo snovi in ne utegne vplesti več praktičnih oblik dela. Ujame se v kalup predpisanega didaktičnega kompleta in »preverjenih« učnih oblik in metod dela. To pa je lahko past, ki lahko zapre učenčeve ustvarjalne poti. Mnenja sem, da na ta način učitelj ne da dovolj pozornosti učencu kot enakovrednemu subjektu v procesu pouka. Tudi motivacija je tako težja.

Veliko resnice je v Kitajskem pregovoru, ki pravi: Povej mi in pozabil bom. Naredi in zapomnil si bom. Dejstvo je da praktične oblike pouka znatno prispevajo k dolgoročni kvaliteti znanja in prispevajo k osebni rasti otroka. S takim načinom dela učenci lažje izrazijo svoje skrite talente in interese. To pa je pogoj za aktiven motiviran pouk, ki lažje sledi novim trendom in zahtevam časa. Vse to govori v prid praktičnim oblikam pouka in nazornosti. Dejstvo je, da je motivacija pri praktičnih oblikah pouka veliko večja, zato je tudi pomnenje učencev lahko trajnejše.  Z nazornimi oblikami pouka učitelj pridobi kar nekaj časa, razlaga je lažja in hitrejša. Učitelj se pri obravnavi usmeri lahko na bistvene elemente in s z dodatno razlago bolj posveti učencem, ki imajo več težav z razumevanjem, imajo specifične učne težave ali pa težave z vidnim zaznavanjem.

Kako »nekaj« opisati samo z besedami?

Kako predstaviti nek tipični pojem brez tipne slike, modela ali materialnega vira?

To je izziv za učitelja, ki ima v razredu učenca s težavami vidnega zaznavanja.

 

 

 

 

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: